Sidan med dataspel, guider, recensioner, tutorials samt en och annan walkthrough.

Multi/Sub-Object - Förbereda Modellen

Det första som måste göras är att ge modellens delar olika material id så att Multi/Sub-object materialet kan urskilja vilka delar som ska ha vilket material.

Denna modell är en editable poly så i Modify panelen väljs alla ytor som tillhör bladet och sedan i Polygon Properties tabben skrivs en tvåa in för att ge dessa ytor material id nr 2.

Möjligheten att sätta material id på ytor finns exempelvis i editable mesh-läget också. Kom ihåg att Polygon Properties tabben bara finns framme när du arbetar i Polygon eller Element läge.

Samma sak upprepas för skaftet och detta får material id 1. Modellen, som i detta fall skapades från en spline, har ofta redan material id på de olika ytorna. Detta är ofta fallet, en kub primitiv har till exempel olika material id på alla sex sidor.

Så ett tips kan vara att först välja alla ytor och ge dem ett nummer som inte kommer att användas. På så sätt vet du att alla ytor med detta nummer inte ännu är assignade. När du är klar kan du välja använda denna siffra i Select id för att se om du glömt något.

Set Materail Id

Att ge ytorna ett material id

Poker online Casino Pokerspelaren Ladda ner musik

© 2007 ComputerGame.se Om Computergame.se Sitemap