Sidan med dataspel, guider, recensioner, tutorials samt en och annan walkthrough.

Multi/Sub-Object - Förbereda Materialet

Först öppnar vi material editorn. Tryck på knappen märkt 'Standard' och välj Multi/Sub-Object som materialtyp. Du ser dessa markerdae i bilden nedan.

De olika sub-materialen är vanliga standard material men de påverkar bara ytor i modellen som har motsvarande id.

Material Id

Ändra materialtyp till Multi/Sub-object

Det kan vara bra att ändra sub-materialens diffuse färg innan texturen läggs på. På det sättet kan ytor med fel material id lätt upptäckas.

Genom att använda ’Color Selector’ boxen (highlightad i bilden) väljs nya diffusefärger precis som i standardmaterialet. Lägg på materialet som vanligt genom att välja kniven och trycka på ’Assign Material to Selection’ knappen, highlightad i bilden.

Lägga på Material

Att lägga på materialet på modellen

Poker online Casino Pokerspelaren Ladda ner musik

© 2007 ComputerGame.se Om Computergame.se Sitemap